San Francisco en Hawaii (deel 1) - Reisverslag uit Kona South Estates, Verenigde Staten van langegj - WaarBenJij.nu San Francisco en Hawaii (deel 1) - Reisverslag uit Kona South Estates, Verenigde Staten van langegj - WaarBenJij.nu

San Francisco en Hawaii (deel 1)

Door: GJ

23 November 2010 | Verenigde Staten, Kona South Estates

Zondag 21-11
Vroeg opgestaan om de eerste trip naar Alcatraz te hebben en de drukte voor te zijn. Kan gelukkig een kaartje kopen en meteen de boot op. Het weer klaart gelukkig op, de zon komt door en het wordt een stralende (maar toch redelijk frisse) dag. Dus niet overal waar de Lange komt, regent het, Yvonne (zie ook nog Sevilla en Porto). De rondleiding door de cellen is leuk, indrukwekkend vooral dat er nog 2 mannen die in Alcatraz gezeten hebben in Amerikaanse gevangenissen zitten, 1 komt in 2013 vrij de ander nooit meer. Loop nog even rond na de rondleiding, lachen als 2 dames zeiknat worden beneden, tja, er ligt niet voor niets water tegen het hek aan. Rond de middag weer terug gegaan en een cable car genomen naar Union Square. Echt leuk dat trammetje dat door de steile Streets of San Francisco gaat. Nog even bij Union Square rondgelopen en de bus naar Golden Gate Park gepakt waar ik de Japanese Tea Garden bezoek. Is grappig, bedankt voor de tip Riekske! Daarna weer de bus gepakt naar Union Square, daar geten en richting hotel. In de Elephant & Castle Pub tegenover het hotel nog een afscheidspilsje gedronken.
Maandag 22-11
Weer vroeg op, vleig van San Francisco naar Kona op het Big Island van Hawaii. Vliegtuig zit werderom vol en in Kona is het zeer zonnig en 27 graden. Tsja, de winters in Hawaii zijn tegenover ook niet meer wat ze geweest zijn... Haal mijn huurauto op en rijd naar het hotel. Ingecheckt, boodschappen gedaan en daarna niet veel meer gedaan. Bijtijds naar bed.
Dinsdag 23-11
Weer vroeg op, het is een stralende dag. Rijd naar het Volcano Park waar de vulkanen nog steeds actief zijn, zo actief dat The Big Island nog steeds groeit door alle lava die in zee komt, vast wordt en weer een stukje land oplevert. Een deel van de de weg is helaas afgesloten vanwege teveel vulcanische activiteit, kan op een afstand wel de rookpluimen zien. Doe een hike boven en door de krater van een inactieve vulkaan. Gaaf! maar wel vermoeiend, vooral het stuk weer omhoog dan. Rijd dan naar het einde van het park, waar de weg afgesloten is omdat er in 2003 een uitbarsting geweest is waardoor de lava op de weg kwam en naar zee ging. Na het verlaten van het park via de andere kant van het eiland weer richting hotel gegaan

• 24 November 2010 - 08:05

Addi:

West ham was toch niet mijn Cloeb....

• 25 November 2010 - 09:15

Ome Dik Tante Ria:

Hoi Gert-Jan,
    Het is weer fantastisch zo te lezen
    zo blijven wij ook op de hoogte wat er zo ver hier vandaan te doen is ook je pa en ma zijn weer op de hoogte.
    Gert-Jan nog heel veel plezier, en we
    kijken uit naar je volgende verslag!!!
    groetjes je pa en ma ome Dik tante Ria

• 25 November 2010 - 18:00

Stefan:

HJey GJ,

Gè bent er flink aan van het genieten zo te lezen.
    En gelijk hèdde.
    Zo te lezen te lezen ook erg mooi allemaal....
    Veel plezier nog!! Geniet ervan.
    Groeten

• 26 November 2010 - 09:46

Lau:

Ha Lange, veel plezier daar. Klinkt goed!
    Vanavond FCDB - Go ahead hier. Bakx i.p.v. Kilic in de basis.

Grt

Lau

• 26 November 2010 - 10:55

Coentjuh!!!:

Goed bezig, Lange!!!
    Geniet ervan, makker...

• 03 December 2010 - 08:40

Rauf:

Je moet je kop eens een in die krater stoppen, kijken of ie echt nog borrelt ....