Toronto & Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van langegj - WaarBenJij.nu Toronto & Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van langegj - WaarBenJij.nu

Toronto & Niagara Falls

Door: GJ

26 September 2011 | Canada, Niagara Falls

Vrijdag 23 september
Eigenlijk begon de trip donderdagavond al met een voorstelling van Hans Teeuwen in de HMH: hij was weer ouwerwets goed!! Na een nachtje hotel 's morgens ingecheckt voor de vlucht naar Toronto, met een overstap in Washington. Halverwege de vlucht een mededeling van de gezagvoerder: vanwege het slechte weer in Washington maken we een korte 'fuelstop' in Albany (New York) en hopen daarna in Washington te kunnen landen. Dat gebeurde ook, alleen 2 uur later dan gepland en mijn vlucht naar Toronto vertrok dan. Gelukkig was ik als eerste het vliegtuig uit, na de douane meteen naar de infobalie en ik had geluk: de vlucht naar Toronto had een uur vertraging (uiteindelijk 1,5) en ik kon verder. In Toronto aangekomen even gewacht op de shuttlebus naar mijn hotel, uiteindelijk was ik om 21.45 plaatselijke tijd daar. Krijg een kamer met uitzicht op Lake Ontario. Even snel iets gegeten en meteen gaan slapen.
Zaterdag 24 september
Vroeg op om te gaan sightsee-en en de zon schijnt! Wandel langs de opgeknapte Harbourside, dan naar het Rogers Centre, Steam Whistle Brewing, waar authentieke locomotieven buiten staan. Even de binnenstad in en beland via Old Toronto in het Distillery District, waar een oude distilleerderij opgeknapt is. Er zijn vele gallerijtjes, terrasjes, winkeltjes en het is er vrij druk! Ik leg aan voor een drinkpauze. Loop via de overdekte markt terug naar het hotel, fris met op en ga dan naar het Rogers Centre, waar ik een kaartje heb voor de Canadian Footballwedstrijd Toronto-Winnipeg. Toronto staat stijf onderaan en Winnipeg bovenaan, maar Toronto wint na een spannende partij met 25-24. Pluspunt: je mag bier op de tribune, blikken Budweiser zelfs, alleen ze kosten bijna 10 dollar en er zijn geen Robbies om ze te halen.
Zondag 25 september
Weer een zonnige dag en 23 graden. Pak de ferry naar de Toronto Islands, een eilandengroepje in Lake Ontario. Superrelaxed, al is het wel druk omdat het het laatste weekend is dat de attracties (net Coney Island) open zijn. Wandel de ene kant van het eiland op, het is mooi! Maar na 1 helft gelopen te hebben, besluit ik toch maar om een fiets te huren om de rest van het eiland te zien. Bij terugkomst nog iets gegeten en was te moe om nog iets te gaan doen: slapen dus maar.
Maandag 26 september
Heb om 8.20 de trein naar Niagara Falls. Duurt 2 uurtjes en het weer is perfect: 25 graden en zon, terwijl er de hele dag regen voorspelt was! Heb een hotel bij de watervallen en krijg een kamer-upgrade: heb een juniorsuite met jacuzzi EN uitzicht op de watervallen: schitterend!! Ga de promenade langs de watervallen bewandelen en blijf foto's maken. Doe een boottocht naar de watervallen, spectaculair en de poncho helpt niet veel tegen het opspattende water. Ga daarna nog een 'Journey of the falls' doen, via een lift kom je tot onderaan bij de watervallen, wederom spectaculair! Wandel nog door Niagara en ga een hapje eten. Nog een keer terug naar de watervallen omdat het nu donker is en ze verlicht zijn. Het blijft eentonig, maar ook dit is fantastisch om te zien! Ga nog even de jacuzzi in, slapen en morgen weer terug naar NL. Al met een een tof tripje met perfect weer!

• 27 September 2011 - 05:09

Kg:

Goed bezig Lange

• 27 September 2011 - 06:45

Hanneke:

Leuk verslag weer!
    Een korte maar super trip zo te lezen.
    Een collega van mij was volgens mij ook gister bij Niagara Falls, hoe toevallig...nie gezien zeker...

• 27 September 2011 - 07:06

Yvonne:

Wa hedde tog een goei leven....

• 27 September 2011 - 08:02

Jolanda Braamhorst:

Hoi GJ
    Geniet er nog maar even van!!!!!!
    Grtjes. Jolanda

• 27 September 2011 - 09:20

Yvonne:

Klinkt weer goed! En wat een mazzel heb je met de jacuzzi ;)
    Veel plezier nog!

• 27 September 2011 - 10:23

Robbie P.:

Hey lange.....en wij maar werken he!
    Als ik je niet meer spreek.....zuip ze nog in Spanje en doe de groeten aan de Hofmans..tot volgende week...

groeten van mij en conny en ... Luna bedankt je nog voor de pony's!!'

• 27 September 2011 - 18:23

Looijmans & Geebster:

Sakkerjus, Lange!!! Goed bezig, wij zijn sjaloers... Veul plezier en vat er maar 1 (of veul meer) op ons!

• 27 September 2011 - 21:14

Jill:

zo te lezen was het kort maar krachtig