Cartagena - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van langegj - WaarBenJij.nu Cartagena - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van langegj - WaarBenJij.nu

Cartagena

Door: GJ

Blijf op de hoogte en volg

07 December 2011 | Colombia, Bogotá

Vervolg van zondag, ben het schiereiland Bocagrande te voet gaan verkennen. Was goed te doen, leuke strandbarretjes aan zee, grote winkelstraat met winkels en restaurants en het aantal opdringerige verkopers viel me reuze mee! Al was het behoorlijk warm met volle zon en 30 graden! Even inkopen gedaan in de supermarkt om de koelkast van de hotelkamer te vullen en weer terug naar het hotel gegaan en daar gebleven.
Maandag 5 december
Vroeg opgestaan en de taxi naar de historische binnenstad van Cartagena gepakt, taxi's kosten hier 3 euro, zolang je niet naar het vliegveld hoeft. Ben meteen onder de indruk, felgekleurde gebouwen, smalle straatjes, pleintjes en vele verkopers op straat. Wordt al aangesproken, hey Amigo. Kan een stadstour krijgen, maar doe dat natuurlijk liever zelf, heb de Lonely Planet op zak. Een half uur later kom ik hem weer tegen en weer probeert ie het en weer jammer voor hem. Vind een bakkerijtje met lunchroom, neem een croissant, hamkaasbroodje en cola en moet omgerekend 1,50 euro afrekenen, moest dit als Jan de Hollander toch even vermelden. Struin de hele binnenstad door die omgeven is door een verdedigingsmuur waar je voor het grootste gedeelte ook nog over kunt lopen. Vrijwel alles uit de 17e eeuw is nog intakt en ik vind het supergaaf! Als het rond de middag wel erg warm begint te worden, ga ik terug richting hotel, siesta houden. De rest van de dag verblijf ik aan het zwembad, het is tenslotte vakantie! Naar zee ga ik maar even, heb meteen een straatverkoper aan me hangen en ga maar weer terug naar het zwembad. ' s avonds op het balkon gerelaxed met een paar pilsjes.
Dinsdag 6 december
Verhuist van het hotel in Bocagrande naar een hotel in de binnenstad, dit was namelijk het weekend volgeboekt. Reden dat ik in dit hotel wil blijven, het is een oud klooster midden in de stad en het is fantastisch! En luxe, dat mag dan ook wel voor 1 dag! Brede gangen, een binnenterras met tuin, terras met uitzicht op zee. Ga hier lunchen en genieten van het uitzicht! 's middags weet ik nog niet wat ik ga doen, een boottocht naar Playa Blanca of het kasteel van Cartagena bezoeken. De lucht betrekt, wordt dus het kasteel. Tijdens de taxirit valt het er met bakken uit, goede keuze dus! Gelukkig is het bij het kasteel vrijwel droog. Kasteel, 17e eeuw, is het enige van de Spaanse kolonien dat nooit ingenomen is, het is gebouwd op een heuvel met een briljant gangenstelsel, waarvan er een aantal toegankelijk zijn! Erg leuk, maar wel benauwd na de regenbui. Loop terug naar de stad door de volkswijk Getsemani, veel mensen op straat, salsamuziek uit de barretjes, veel verkopers die me met rust laten. Loop nog het laatste, niet gelopen stuk over de verdedigingsmuur en via Las Bovedas, winkeltjes in de verdedigingsmuur, terug naar het hotel. Ga daar dineren, relaxen en naar bed.
Woensdag 7 december
Moet helaas Cartagena verlaten, al hoewel, de weersvooruitzichten zijn minder, heb 3 mooie dagen gehad! En wil zeker nog een keer terug, fanatastische binnenstad en tophotel! Vlieg naar Bogota, blijf er 2 dagen. Het is morgen een feestdag, ga dus vanavond op stap. Heb een hotel vlakbij het uitgaansgebied, komt helemaal goed!

  • 08 December 2011 - 10:49

    Natalie:

    Hoi GJ,
    Wat klinkt die trip van je weer goed! Je bent lekker aan het genieten, goed om te lezen. Hier Sinterklaas uit z'n hemd gewaaid, dus jij boft met dat heerlijke weer.
    Nog heel veel plezier en verheug me al weer op je volgende verslag.
    Groetjes en tot 2e kerstdag bij oma
    Natalie XXX

  • 08 December 2011 - 13:32

    Yvonne-Yvke-Vonneke:

    Weet je nu welke Yvonne ik ben???? En ik maar afgelopen vrijdag naar je zoeken....maar je bent weer weg. Wauw Colombia! Zo te lezen heb je het weer prima naar je zin! Wens je nog veel reispleizier en ik spreek je.
    Heel veel groetjes Yvonne

  • 09 December 2011 - 16:27

    Ellen:

    Het klinkt goed allemaal, ben een beetje jaloers!!! Heel veel plezier nog!!

  • 10 December 2011 - 16:08

    Roger:

    Lange! weet yvonne wel hoeveel yvonnes jij kent?have fun....

  • 11 December 2011 - 14:31

    Richard:

    volgens mij neemt die lange steeds zo''n pakketje mee van die zg verkopers, anders ken het toch nie dat ie zoveul op ''vakantie'' gaot haha
    geintje gj , veel plezier nog ennuh gooit er mar wa meer foto''s op

  • 14 December 2011 - 19:17

    Sanne(Arron):

    Dat klinkt allemaal leuk en gezellig, volgende keer mag je me wel meenemen! ;-) fijne vakantie nog en mss tot volgende week, anders wens ik je alvast fijne feestdagen.

    Groetjes

  • 14 December 2011 - 19:17

    Sanne(Arron):

    Dat klinkt allemaal leuk en gezellig, volgende keer mag je me wel meenemen! ;-) fijne vakantie nog en mss tot volgende week, anders wens ik je alvast fijne feestdagen.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Bogotá

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2014

Brisbane & Port Vila

09 November 2012

Wallis en Nieuw Caledonie (Grande Terre Nord)

04 November 2012

Nieuw Caledonie, deel 2

30 Oktober 2012

Nieuw Caledonie, deel 1

20 April 2012

Cairns

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 67475

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: