Hawaii deel 2, the Big Island & Maui - Reisverslag uit Lahaina, Verenigde Staten van langegj - WaarBenJij.nu Hawaii deel 2, the Big Island & Maui - Reisverslag uit Lahaina, Verenigde Staten van langegj - WaarBenJij.nu

Hawaii deel 2, the Big Island & Maui

Door: GJ

Blijf op de hoogte en volg

26 November 2010 | Verenigde Staten, Lahaina

Woensdag 24-11
Voor de verandering weer eens vroeg opgestaan op deze barre winterdag op the Big Island, 26 graden en zon. Vandaag staat toeristische routes rijden op het programma. Rijd door de hoofdplaats, Kalua-Kona, met aan de ene kant de zee en aan de andere kant leuke eettentjes (die vol zijn) en allerlei winkeltjes. Vervolgens doorgereden naar het noordelijkste puntje van het eiland, kom door plaatjes waar de tijd sil gestaan lijkt te hebben, echt Hawaiiaans dus! De weg eindigt abrupt: dead end, end of road. Er is een vallei en een steile wandeling naar beneden naar de zee. Het uitzicht is fantastisch, zowel onderweg als aan zee. Loop weer naar boven, maar dat valt dus tegen: peentjes zweten. Raak boven aan de praat met een Amerikaanse dame van Oostenrijkse oorsprong die de wandeling te vermoeiend vindt. You're living a good life, concludeert ze uiteindelijk. Tja, daar kan ik alleen maar mee instemmen. Rijd dan door naar Waipio Bay, ook weer een vallei die aan zee begint. Wederom een fantastisch uitzicht, maar deze keer heb ik geen zin om naar beneden te lopen. Met een 4-WD kun je wel naar beneden, maar als er een bus vol met toeristen aankomt, besluit ik weer verder te gaan. Rijd door leuke plaatsjes Honokaa en Hilo en bezoek de Akaka Waterfalls. Dan door naar de nadere kant van Volcanos National Park, waar je 's avonds lava zou kunnen zien. Grappig is dat mensen huizen hebben gebouwd tussen de gestolde lava en dat aan het einde een barricade is opgebouwd door de Parkrangers, omdat er nog altijd activiteit is. 1 Amerikaan vindt het maar 'crap' en moet even laten weten dat hij 'lawyer' is. Pfff. Als het donker is, zien we op 4 plaatsen lava opgloeien, supergaaf en gelukkig kan ik 1 redelijke foto maken met mijn huis-tuin-en-keuken-camera. Na 3 kwartier houd ik het voor gezien, gelukkig maar, want ik zit net in mijn auto als een hevig noodweer losbarst. En ik moet nog 3 uur terugrijden in het donker. Gelukkig duurt het niet al te lang en Radio Kona houd me met Classic Hits wakker.
Donderdag 25-11
Thanksgivingday, een belangrijke feestdag voor de Amerikanen. Dacht dat het een dag eerder was, maar goed. Rijd naar het vliegveld om naar Maui, een eiland verder, te vliegen. Wordt gedropt bij de 'commuter terminal' en niet bij de gewone. Mijn vlucht van 9.40 blijkt gecancelled te zijn en ik ben om 15.10 ingeboekt. Balen dus, maar ik kan om 11.45 mee en sta standby op de vlucht van 10.45. Een Amerikaan die iets later komt, springt helemaal uit zijn vel als hij dit ook heeft, het kantoortje trilt op zijn grondvesten. Uiteindelijk kan hij om 13.15 mee. Ik krijg een lunch-tegoedbon van 10 dollar en hoef geen extra bagagegeld te betalen, tof dus! Als ik ga lunchen, raak ik aan de praat met een beveiliger die over het WK begint als hij hoort dat ik uit NL kom. Hij heeft Spaanse roots. Leuk gesprek en hij opent een paar poortjes om me sneller door te kunnen laten gaan: Tof! Terug bij de andere terminal blijkt dat we in een 10-persoons vliegtuigje gaan en ik zit achterin (veel beenruimte). Echt gaaf! Er zijn verder ook geen scannen, screening enzo, gewoon door het hek naar het vliegtuigje, foto's maken etc, lekker relaxed. Er is wel wat turbulentie en zo lijkt het op een Eftelingattractie. Maar het uitzicht is gaaf! In Maui haal ik mijn huurauto op en ga naar het hotel. De leuke receptioniste is van Belgische afkomst, kan dus in het Nederlands kletsen. Helaas is ze al bezet. Krijg een kamer met uizticht op zee. 's morgens zijn er schijnbaar walvissen voor de kust gezien. ga een strandwandeling maken en beland aan de strandbar. 1 pilsje worden er meer en de zonsondergang is mooi. Net als het 'clifdiving' in zee van de locals.
Vrijdag 26-11
Weer vroeg op, ga vandaag de 'Road to Hana' rijden, een toeristische rit van ruim 2,5 uur (heen) langs baaien, valleien, watervallen en met veel haarspeldbochten en 54 1-baansbruggen. En het inderdaad gaaf, je blijft maar foto's maken. Op het eindpunt is een National Park, waar ik nog een wandeling van 6,5 km doe naar een gave waterval, loop door bossen met bamboebomen (apart). Na een pauze weer 2,5 uur terug gereden, ben helaas te laat om de vulkaankrater nog te bezichtigen (bij daglicht dan). Rijd dan maar een kort stukje langs een weg waar veel '1-milliondollar' huizen staan. Houd het verder voor vandaag gezien, morgen vlieg ik naar Honolulu.

  • 27 November 2010 - 12:33

    Breugel:

    hey lange, zo te lezen hedde bende weer met een mooie reis bezig. ge beschrijft het zo , dat ik eigenlijk geen foto's nodig heb [goed gedaan dus] . maar ben toch wel benieuwd naar de foto's. gert-jan goede reis verder
    groeten breugel

  • 27 November 2010 - 17:44

    Ton K:

    Hoi Gert-Jan,

    Ik lees het wel weer,het is er weer geweldig.
    Geniet er maar lekker van, want voor je het weet zit je weer op die gele ..... .
    Veel plezier nog ,en de foto's zien we binnenkort wel weer.

    Groetjes Ton


  • 27 November 2010 - 18:37

    René En Kim:

    Hé Gert-Jan,

    Hier even een berichtje vanuit Boxtel.
    Wat klinkt het toch weer fantastish wat je allemaal beleefd. Je mist hier niets, de 1e sneeuw is alweer gevallen en iedereen zit in de decemberstress.
    Morgen wel een leuke dag met DJ Beek en Mikey Mike bij de 'vertrouwde' bips.
    We zullen er 1 op je pakken en wensen je nog heel veel reispleizer in 'America'.

    Groeten van René Kim en natuurlijk Pien en Loek.

  • 29 November 2010 - 13:33

    Petta:

    Lange, het is gvd koud hier en gij zit daar lekker in de zon! Mooi verslagje van je reis, ik krijg alweer zin de zomer. Ik ga na as weekend ff kaarten boeken voor Germany, de 22e januari. Iedereen gaat mee, dus we zijn met 19 man, moet alleen kijken welke wedstrijden er verzet gaan worden. Veel plezier daaro en spreek je volgende week, groeten Robbie,Conny en Luna

  • 29 November 2010 - 13:33

    Sharon:

    Ha GJ, het is weer afzien daar, zo te lezen... Lekker zeg!
    Geniet er maar van, voor je het weet sta je 's ochtends weer het ijs van je autoruiten te krabben, brrrrrrrrrrrr!

    Veel plezier nog en de hulahula groeta! :-)

  • 29 November 2010 - 22:54

    Robby En Marieke:

    hey Gert-Jan,
    geniet lekker van je vakantie!!!
    Groetjes vanuit een sneeuwend sint michielsgestel!!!
    Groetjes Robby en je excollega Marieke

  • 01 December 2010 - 21:23

    Maurice :

    Hey lange ..gave trip ... living the good life

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lahaina

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2014

Brisbane & Port Vila

09 November 2012

Wallis en Nieuw Caledonie (Grande Terre Nord)

04 November 2012

Nieuw Caledonie, deel 2

30 Oktober 2012

Nieuw Caledonie, deel 1

20 April 2012

Cairns

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 602
Totaal aantal bezoekers 67472

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: