Hawaii deel 4, Kauai - Reisverslag uit Lihue, Verenigde Staten van langegj - WaarBenJij.nu Hawaii deel 4, Kauai - Reisverslag uit Lihue, Verenigde Staten van langegj - WaarBenJij.nu

Hawaii deel 4, Kauai

Door: GJ

Blijf op de hoogte en volg

02 December 2010 | Verenigde Staten, Lihue

Dinsdag 30-11
Zie op het plaatselijke nieuws lavastromen, zowel in zee als op land, op the Big Island, 1 huis is verwoest. Daar ben ik een paar dagen geleden nog geweest. Volgens internet was het 24 november om 17.15 (toen ik er was) behoorlijk actief daar. De shuttlebus pikt me op om naar het vliegveld te gaan. Onderweg ook nog het 'andere Honolulu' gezien: zwervers in tentjes in parken, langs de weg en bij bushaltes. De vlucht naar Kauai duurt net als de anderen op Hawaii een half uur. Bij de autoverhuur stuit ik op problemen: mijn creditcard wordt niet geaccepteerd. Wat nu? Geprobeerd de hulplijn te bellen, maar ik heb geen verbinding. Uiteindelijk mijn ouders gebeld (het is 10.30 in Hawaii en 21.30 in NL) die op hun beurt de hulplijn bellen: geopend van 8.00 tot 21.00. Daar heb ik nu dus niets aan. Optie van de autoverhuur is: een taxi naar het hotel nemen, de bank proberen te bereiken en de volgende dag terugkomen. De dame van de autoverhuur is zeer behulpzaam. Ik probeer nog een keer de hulplijn, kom er nu wel door en krijg de 24-uursservice: Nee, mijn creditcard is niet geblokkeerd! De dame van de autoverhuur voert alles nog een keer in en bingo: de kaart werkt! 'You stayed so calm' zegt de dame. 'Yes, what else can do?' zeg ik. Waarschijnlijk heeft ze een cijfertje verkeerd getypt, maar bewijzen kan ik dat natuurlijk nooit. Gelukkig heb ik mijn auto en werkt de creditcard! ga naar mijn hotel, krijg voor weinig extra een kamer met uitzicht op zee (en dat is schitterend!). Ga boodschappen doen en een echte Hawaii Burger (de Poipu Tropical) eten: overheerlijk! De rest van de dag doe ik niet veel meer, relaxen op het balkon en genieten van het schitterende uitzicht en zonsondergang!
Woensdag 1-12
Sightseeing dag. Ga het eiland rond in oostelijke richting, het blijft eentonig: mooie stranden, valleien en bergen. In het plaatsje Hanalei lunch ik aan het strand. Het is nog echt authentiek Hawaii hier, de tijd lijkt te hebben stil gestaan en iedereen is superrelaxt. Rijd tot waar de weg ophoudt: er is een mooi strand, 2 grotten en een hike van 17 kilometer (heen). Ga deze gedeeltelijk doen 6,5 km heen en terug tot aan het eerste strand. De uitzichten zijn zeer mooi! De hike is moeilijk, het traject is spekglad door de vele regen van de nacht en morgen. Ook rotsklimmen en rotsspringen om over een rivier te komen. Maar ik haal het strand. Effe rusten en weer terug. Kost heel wat (lui) zweet, maar het was de moeite waard. Op de terugweg nog een vuurtoren bezocht die op een mooie cliff ligt. 's avonds een heerlijk bad genomen na alle vermoeienissen van de dag.
Donderdag 2-12
De laatste dag op Kauai. Heb een avondvlucht, maar kan de spullen in het hotel laten en aan het eind van de middag nog even douchen en omkleden: Tof! Ga de westkant van het eiland nog bezichtigen, er ligt een heuse canyon die zeer de moeite waard moet zijn. Ook komt in de wateren de vis Humuhumunukunukuapua'a voor, alleen voor de naam zou je hem al willen zien. De naam betekent overigens: vis met de neus van een varken.
Vanavond heb ik dus de vlucht naar LA. Kan daar bij Antarctica-vriend Claudio en zijn gezin blijven logeren. En als het goed is, zie ik Antarctica-vriend Jim op zondag ook nog.

  • 02 December 2010 - 22:23

    Rara Wie Ben Ik:

    Ik zeg foto.... Van de burgerrrrr

  • 02 December 2010 - 22:25

    Kristian:

    Klinkt allemaal weer heel vervelend. Vooral de temperatuur daar is jaloersmakend, 27 gr is toch zo'n 35 gr. warmer dan hier.
    Geniet ervan!
    Gr.
    Kris

  • 03 December 2010 - 08:47

    Lemmen:

    Kun je voor mij een Hawai blouse meenemen. Bedankt maat !

  • 03 December 2010 - 10:14

    Felieske:

    Ha Gerrie!!

    Heb je een goede vlucht gehad naar LA? Heb je wel pepernoten meegenomen om onze nederlandse traditie in te lijven bij de Amerikanen? Saint Nicolas & Black Peter!
    Nog heel veel plezier bij je pleeggezin!
    En tot gauw!

    Groetjes,
    Vincent & Felicia

  • 04 December 2010 - 13:06

    Monique:

    Hey wereldburger!
    Heb net ff al je verslagen gelezen. Hmmm ik zit hier weer groen op de bank. Ik ben erg benieuwd naar je foto's.
    Veel plezier nog alvast een goeie vlucht terug. Wat zal jij het koud hebben als je terug bent.
    groetjes, Monique

    Ps: heb je ook een pizza Hawaii op of alleen maar burgers....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lihue

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2014

Brisbane & Port Vila

09 November 2012

Wallis en Nieuw Caledonie (Grande Terre Nord)

04 November 2012

Nieuw Caledonie, deel 2

30 Oktober 2012

Nieuw Caledonie, deel 1

20 April 2012

Cairns

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 746
Totaal aantal bezoekers 67210

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: