Colombia, deel 1 - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van langegj - WaarBenJij.nu Colombia, deel 1 - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van langegj - WaarBenJij.nu

Colombia, deel 1

Door: GJ

Blijf op de hoogte en volg

04 December 2011 | Colombia, Cartagena

Vrijdag 2 december
Vanaf Schiphol vertrokken om via Newark naar Bogota te vliegen. De skyline van Manhattan voorbij zien komen, blijft toch supergaaf! Na bijna 4 uur wachten in Newark naar Bogota gevlogen waar ik om 22.00 plaatselijke tijd aankom. De hotelshuttle staat al te wachten en brengt me binnen een kwartier naar mijn hotel. Ben doodop, even douchen en naar bed.
Zaterdag 3 december
Bijtijds opgestaan en met Kelly gebeld, een Colombiaanse jongedame die ik nog uit Buenos Aires ken en die inmiddels weer in Colombia woont. We spreken in het uitgaanscentrum, Zona T, af. Ze gaat me een beetje gidsen vandaag en we nemen de taxi naar La Candelaria, de historische wijk van Bogota. Leuke straatjes, historische gebouwen en de Plaza Simon Bolivar. Het plein met kathedraal en regeringsgebouwen. Gaaf om te zien! Het begint echter behoorlijk te regenen en we gaan naar een museum in de buurt. Veel werken van Fernando Botero en de historie van Colombiaans geld. Daarna even koffie gedronken bij Juan Valdez, de Colombiaanse variant van Starbucks. Moet zeggen: smaakt erg goed! Het regent nog steeds, dus verder gelopen naar Museo del Oro (goudmuseum) dat de historie van edelmetalen in Midden en Zuidamerika (Inka en Maya tijdperk) beschrijft. Vrij interessant! Nog even lachen als we een ruimte inlopen waar de deuren dichtgaan, het eerst pikkedonker wordt en we een soort goedenverering meemaken. We kunnen er pas uit als de `voorstelling` is afgelopen. De bus genomen naar Parque 93, een leuk, verlicht parkje met rondom restaurantjes en barretjes in 1 van de betere wijken van Bogota. We besluiten hier een hapje te gaan eten (zeer goede Colombiaanse Burger, Addi) en na te borrelen. Verder op stap gaan we niet meer en ik neem een taxi naar het hotel.
Zondag 4 december
Een vroege vlucht naar Cartagena (stad aan de Caribische zee) en met de taxi naar mijn hotel gegaan. Zit een beetje op een schiereiland, het Miami South Beach van Colombia. Het weer is meteen goed: 31 graden en zon. Ga dadelijk te omgeving verkennen.

  • 04 December 2011 - 19:18

    Kg:

    Klinkt weer goed en lekker (burger) lange. Hier alles voor niet rustig, voor het eerst in de geschiedenis is de fc stamkroeg belegert door een peloton ME. Was belachelijk, de Cortheo voor de wedstrijd was van wereldformaat en super geweldig.

  • 04 December 2011 - 20:51

    Tante Ria:

    Hoi Gert-Jan allemaal weer geweldig heel veel plezier en geniet van al het moois!!!
    Fijn dat alles goed is en de groeten van je pa en ook van ons.

  • 05 December 2011 - 10:05

    Rauf:

    Lange is wist helemaal niet dat je weg was. Maar ieg heb je het beter voor mekaar. Veel plezier en tot over 2 weken.

  • 05 December 2011 - 10:46

    Het Bankske:

    Zit voorlopig toch op de bank dus zal jou is in de gaten gaan houden. Veel plezier.

  • 05 December 2011 - 11:23

    V:

    Klasse reis weer, ben jarloers.
    Veel plezier en ik hou je verslagen in de gaten.

    Gr. V

  • 05 December 2011 - 13:55

    Ton K:

    Hoi Gert-Jan,

    Jaja alweer een mooie reis lees ik wel ik dacht al waar is ie weer ik zag je niet op het werk maar dat kan eigenlijk ook maar 1 ding zijn en dat is dat je weer lekker aan genieten bent.
    Ik spreek je snel en heel veel plezier.

  • 05 December 2011 - 17:31

    Lian :

    Hey GJ,

    Geniet ervan en we bijven je verslagen weer volgen!!

    Groetjes!

  • 05 December 2011 - 18:31

    Mark:

    Hey vakantieman.. fijne vakantie en de firma is met alle punten akkoord!!!

  • 06 December 2011 - 19:20

    Robert:

    Hoi hoi Gert Jan..... Ik d8 al waarom zie 'm nie meer maar ja nu snap ik het wel.....
    Ziet er kei goed uit allemaal, geniet er maar lekker van en we zien je snel weer...... gr Robert.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Cartagena

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2014

Brisbane & Port Vila

09 November 2012

Wallis en Nieuw Caledonie (Grande Terre Nord)

04 November 2012

Nieuw Caledonie, deel 2

30 Oktober 2012

Nieuw Caledonie, deel 1

20 April 2012

Cairns

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 67508

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: