Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van langegj - WaarBenJij.nu Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van langegj - WaarBenJij.nu

Los Angeles

Door: GJ

07 December 2010 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vrijdag 3-12
Ben vroeger in Los Angeles doordat de vlucht vanuit Hawaii zo'n 40 minuten eerder is en de bestuurder van de shuttle denkt dat hij op een Formule-1 circuit rijdt. Heb om 7.30 met Claudio afgesproken, dus eerst maar even iets eten en drinken bij de pomp. Claudio is iets later. Hij had me al gemaild dat hij uitgenodigd was om mee te doen aan een Ferrari-race op een circuit en of ik zin had om mee te gaan: natuurlijk! Maar het gaat niet door, er mogen geen bijrijders mee en hij en zijn maat hebben de uitnodiging afgezegd. We gaan meteen touren: Malibu. We bezoeken Adamsons, het is nog gesloten, maar we mogen rondwandelen. Zij hebben in het verleden sierstenen gemaakt, die in de wijde omtrek bij huizen te zien zijn. En hun huis ligt aan zee en ziet er zeer mooi uit! Dan verder langs de zee, waar kasten van huizen staan en enkele papparazzi langs de kant van de weg gezien worden. Dan naar Santa Monica en de koffer bij Claudio afgooien. Even iets eten bij het locale vliegveld. Claudio heeft een 2-motorig 6-persoonsvliegtuig. De mecanicien belt op: hij is bezig, maar wil even een testvlucht doen. Ik mag mee. Het is echt supergaaf!! We vliegen een stukje uit de kust over de Channel Islands, ik mag de stuurknuppel even vasthouden om rond het eiland te cirkelen, super! De mecanicien weet genoeg en we gaan landen. Dan met de auto naar Santa Barbara. Een zeer leuke stad met boulevard, pier en een leuke uitgaansstraat. We bezoeken the Mission, een missiepost uit 1786, de tijd van de Spanjaarden. Daarna naar het schitterende gerechtsgebouw dat geheel in Spaans-Moorse stijl is gebouwd. We krijgen zelfs een gratis rondleiding! Zeer leuk! Dan gaan we terug (vrijdagmiddagspits) en Claudio vraagt of ik wat wil gaan drinken: overbodige vraag. We rijden naar de golfclub waar hij lid van is. Leuke bar, ze hebben zelfs Guinness van de tap. De vrienden en vriendin van Claudio komen ook en het wordt een zeer gezellige 'apres-golf'. Om 21.30 houden we het voor gezien.
Zaterdag 4-12
Vandaag is het LA sightseeing dag. We beginnen in Westwood, waar de universiteit UCLA ligt. Daar zijn al voorbereidingen aan de gang voor de footballwedstrijd van die avond, de derby UCLA-USC, de 2 stadsteams en universiteiten tegen elkaar. Dan rijden we naar Beverly Hills (komen onderweg langs Bell Air van the Fresh Prince en Melrose) waar letterlijk kastelen staan van de rijken der rijken. We lunchen op Sunset Boulevard en gaan dan naar Hollywood. Op Hollywood Boulevard is het zeer druk, vooral met Supermannen, Charlie Chaplins etc waar je mee op de foto kunt. We bezoeken Peterman's Automotive Museum, waar ze oude auto's (oa Ford T) hebben en zelfs de straten uit de diverse tijdsperiodes hebben nagebouwd: echt leuk! Verder in de collectie Buicks, Rolls Royces etc. En de afdeling filmauto's met oa de Batmobile en General Lee van de Duke's of Hazard. Zelfs een auto van Elvis staat er. We rijden nog naar Downtown en een paar straten verder door het mindere deel van LA. Je ziet het meteen: het vuil ligt overal en de wijk oogt ook beduidend minder. We rijden terug richting Staples Centre (je ziet het verschil weer meteen) oa thuishaven van de LA Lakers. Dan op naar Pasadena waar we een leuke bar/restaurant vinden om ff snel iets te eten en drinken. Dan wandelen we naar de Rose Bowl, het gigantische stadion waar de footballwedstrijd UCLA-USC wordt gespeeld. Claudio had al kaarten geregeld. Er zijn 71000 toeschouwers waarvan een groot deel al de hele dag rond het stadion hangt. Er staan campers met bbq's en tenten, gewoon losse tenten waar mensen eten en drinken, heel anders dan we hier bij het voetbal gewend zijn. De wedtrijd is minder, USC is te goed en wint met 28-14, maar de ambiance is gaaf: drumbands en cheerleaders.
Zondag 5-12
Claudio heeft me uitgenodigd voor een lunch op zijn wijngaard. Brad gaat ook mee en we gaan met het vliegtuigje van Claudio: supergaaf!!! Zie nu Los Angeles vanuit de lucht. Weet niet wat ik van de wijngaard moet verwachten, maar het is superdruk: mensen komen af en aan, het restaurant en proeverij zijn vol. De lunch is overheerlijk, ik ga voor de verandering maar eens aan de wijn (ahum). Krijg nog een rondleiding en we vliegen terug. Antarctica-vriend Jim komt namelijk rond 18.00. Hij heeft zeer veel moeite gedaan om te komen, hij was in Kentucky, maar is via Chicago en Denver gevlogen om op tijd te zijn. Hij vertelt dat hij in juni Mount Everest base camp heeft beklommen en dat hij volgend jaar de Mount Everest zelf wil gaan beklimmen: petje af en diep respect voor Jim!! We zijn uitgenodigd om bij Brad en zijn vrouw te komen eten. Het is zeer gezellig! Bij Claudio thuis kletsen we nog even na voordat mijn shuttle komt: heb namelijk een ochtendvlucht en voor de zekerheid een hotel bij het vliegveld geboekt.
Kan alleen maar zeggen dat LA zeer gaaf was (Hawaii en San Francisco natuurlijk ook)!!! Iedereen (wederom) bedankt voor de reacties!

• 07 December 2010 - 13:45

KG:

Die zit goed in de slappe was of nie..die Claudio? Vliegtuigje hier en Golf lunch daar.... Wanneer kom je thuis, wij gaan Zaterdag naar Speedfest Eindhoven, misschien dat je ook op de trein springt??

• 07 December 2010 - 14:28

Yvonne:

Nou lange, de laatste dagen heb je veel gedaan en gezien! Waar gaat de volgende reis naar toe???

• 09 December 2010 - 10:32

Ellen:

Hoi Gert-Jan,

heb nu alles gelezen hoor ;). Zo te lezen inderdaad een fantastische trip weer.

Groetjes Ellen

• 11 December 2010 - 10:13

Annemieke En Willem:

Wow!!! Dat is leuk wat je allemaal gedaan hebt!! Het is echt een andere wereld daar, onvoorstelbaar gewoon. Leuk ook dat je Jimmy ontmoet hebt. Hopelijk zien wij hem ook. Nog even en je bent weer thuis. Dan hopen we alle details van je te mogen horen.
    Annemieke & Willem