Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van langegj - WaarBenJij.nu Boston - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van langegj - WaarBenJij.nu

Boston

Door: GJ

Blijf op de hoogte en volg

15 December 2011 | Verenigde Staten, Boston

Maandag 12 december
Een vluchtdag, vlieg om 10.00 van Bogota naar Newark. Krijg extra controle in Newark, koffer en handbagage wordt nagekeken. Geen problemen, dus op naar de vlucht naar Boston. Zit langs een piloot (op weg naar huis) uit Boston die me enkele goede tips geeft. Ben 's avonds laat in Boston, krijg advies om de metro naar mijn hotel te nemen, is stukken goedkoper. De metro gepakt (de oudste van de USA) naar het hotel en meteen gaan slapen.
Dinsdag 13 december
Sightseeing dag, al zijn de batterijen van mijn camera op en kan ik ze niet opladen. Even nieuwe gehaald en begonnen met de 'Freedom Trail Walk', een wandeling van 3 uur langs veel historische plaatsen in Boston. Makkelijk te lopen, de wandeling wordt aangegeven met 2 rijtjes rode bakstenen. Kom oa langs de oudste pub van de USA, Bell Tavern, en het oudste slagschip van de USA, de USS Constitution. North End is erg leuk, met veel Italiaanse invloeden. Het is een erg leuke wandeling, het weer is goed: droog, zonnig, maar wel fris. Verken na de wandeling nog het centrum van Boston en ga dan naar de Grand Canal Pub voor een paar pints of Guinness. De Pub is vlakbij de TD Garden, waar de ijshockeyers van de Boston Bruins (Stanley Cup kampioen van 2010/2011) tegen de LA Kings spelen. Heb al een kaartje geregeld, zit vrijwel in de nok van het stadion, maar het zicht is goed. Net als de Bruins, die met 3-0 winnen en bovenaan blijven staan, dankzij een fantastische keeper! Na de wedstrijd met de metro terug naar het hotel, heb genoeg gewandeld vandaag. Kom er alleen achter dat ik mijn op-nieuwjaarsdag-bij-Becoloth-verkregen-sjaal kwijt ben, morgen dus maar even terug naar de pub.
Woensdag 14 december
Weer aan de wandel, dit keer naar Fenway Park, het oudste (daar hebben ze er veel van in Boston) baseballpark van de USA en thuishaven van de Boston Red Sox. Loop eerst rond het stadion en zie dat er tours gegeven worden. Kan meteen mee, tof! De gids is een fanatieke oudere man, die verhalen blijft vertellen, de tour duurt uiteindelijk een stuk langer dan gepland, gaaf! Het stadion ademt nostalgie, er zijn nog 12000 houten stoeltjes uit de jaren 30. We mogen de pressbox in, lopen door gangen waar je normaal nooit komt en een rood stoeltje markeert de plek waar de verste homerun is geslagen. Al meld de gids meteen, dat er vroeger een homerun uit het stadion is geslagen (door Babe Ruth) recht op een passerende trein die naar New York ging... Na de tour loop ik over de Harvard Bridge richting de Harvard Universiteit, wordt eentonig, weer de oudste van de USA. Is toch wat verder dan gepland. Kom het binnenterrein niet op, daar moet je een pas voor hebben. Maar kan wel het museum bezoeken, is nog voor niks ook omdat een gedeelte afgesloten is. Ga dan met de metro terug naar de pub van gisteren, maar helaas, mijn sjaal is niet gevonden. Dan naar North End gewandeld, waar het wemelt van de Italiaanse restaurantjes. Eten is zeer goed, eigenaar bedankt me na afloop voor mijn bezoek! Wandel door de stad en pak de metro naar mijn hotel.
Donderdag 15 december
De laatste dag. Wandel naar cafe Cheers, er zijn er 2, van deze is de buitenkant gebruikt voor de serie. De andere, in het centrum, is precies zo ingericht als de studio waar oa Sam, Norm, Cliff, Woody, Diane en Carla de serie speelden. Loop via Copley Square terug naar mijn hotel en maak me op om naar het vliegveld te gaan. Het was (wederom) een zeer leuke reis!!!

  • 15 December 2011 - 22:12

    Tante Xeen:

    heee bofkont.
    je hebt weer eens een mooie vakantie achter de rug gehad.
    goede reis terug en ik zie je wel weer bij oma tweede kerstdag. xxxxx

  • 17 December 2011 - 09:45

    Yvonne,Yvke,Vonneke:

    He Lange, dat was me weer een reisje! Ook leuk om je reisverslagen te lezen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Boston

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2014

Brisbane & Port Vila

09 November 2012

Wallis en Nieuw Caledonie (Grande Terre Nord)

04 November 2012

Nieuw Caledonie, deel 2

30 Oktober 2012

Nieuw Caledonie, deel 1

20 April 2012

Cairns

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 67505

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: