Hawaii deel 3, Oahu - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van langegj - WaarBenJij.nu Hawaii deel 3, Oahu - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van langegj - WaarBenJij.nu

Hawaii deel 3, Oahu

Door: GJ

29 November 2010 | Verenigde Staten, Honolulu

Zaterdag 27-11
Al vroeg richting vliegveld gereden, het is weer een stralende dag met veel zon. En toevallig (heb het met eerdere reizen ook al gehad) U2 met Beautiful Day op de radio. Tja, dat is het ook! Zonder problemen van Maui naar Honolulu gevlogen. Geen huurauto dit keer, het busvervoer is hier zeer goed. Heb een hotel in Waikiki, 1 straat van het beroemde Waikiki Beach. Ga alles te voet verkennen, op het strand is het superdruk. Maar gaaf om hiet rond te wandelen. Loop verder door Waikiki om alvast wat eet- en drinkgelegenheden te spotten. Heb na een paar uur niet veel zin meer en eindig de dag op het balkon van mijn hotel met enkele koude pilsjes.
Zondag 28-11
Met de bus naar Pearl Harbor. Rijd echter te ver, ben wel bij Pearl Harbour in de buurt, maar bij de Marine basis en niet bij de Memorial. Pak de bus terug (een rit met 1 overstap kost 2,50 dollar). De bus stopt halverwege en rijdt niet meer verder. Technisch mankemnet, denk ik. Totdat er een politie-agent instapt en een jongen 3 stoelen achter mij gaat ondervragen. Een zwartrijder? Even later komt er nog een agent de bus in die door zijn telefoon zegt: Yeah, yellow shirt and sunglasses, that's him. Dan zal ie wel iets anders gedaan hebben en ze nemen hem mee uit de bus. En kunnen we verder. De Pearl Harbour Memorial is indrukwekkend! En er zijn trouwens opvallend veel Japanners. Er ligt nog een wrak van WO-2 met herdenkingsmonument erboven, maar daar is zoveel vraag naar dat je al 's morgens vroeg in de rij moet staan. Bezoek het slagschip Missouri (niet gezonken tijdens WO-2) en dat is best gaaf: routes door het hele schip, brug, kombuis etc., net zoals het 70 jaar geleden was. Ga ook nog naar een onderzee-er en wat herdenkingsstenen. Wederom best indrukwekkend als je beseft dat hier de VS in WO-2 werden betrokken en iedereen weet wat dat voor gevolgen heeft gehad. Ga terug naar Waikiki, heb een goed Italiaans restaurant ontdekt waar ik heerlijk ga eten. Daarna nog even afpilsen in een Irish Pub met een paar pints of Guinness. Live muziek, altijd gezellig! Wordt op de terugweg naar mijn hotel nog aangesproken door een zeer aantrekkelijke dame in korte rok, maar als er nog 4 op een rijtje staan....: van lichte zeden dus. Helaas dan.
Maandag 29-11
Met de bus het eiland rond gegaan, duurt in totaal meer dan 4 uur en kost slechts 5 dollar. Zie langs de oostkust het ene na het andere mooie strand (en het is weer goed weer). Stop in Haleiwa, het enige dorp aan de Northshore. Wandel wat rond, zoek een eigen strandje uit en relax daar. Dan de bus gepakt naar het beroemde Sunset Beach, waar een onderdeel van het WK surfen voor profs wordt gehouden. Helaas heb ik pech: vanwege te weinig golven is het vandaag afgelast. En de Northshore staat bekend om zijn 10 meter hoge golven, maar daar is vandaag niets van te zien. Dan maar lekker op een bankje in het zonnetje een beetje rond zitten kijken op Sunset Beach (en het is mooi!) Dan weer de bus terug gepakt en weer een paar goudgele stranden tegen gekomen. Zucht, het blijft mooi hier! Terug in Honolulu de Trolley (zonder ramen) naar Waikiki gepakt, ook weer een leuke ervaring. Verder niet veel meer gedaan, nog even naar Waikiki Beach geweest voor de zonsondergang en nog een paar pilsjes op het balkon gedronken. Morgen is het weer een vroeg-op dag.

• 30 November 2010 - 07:17

Marco Voets:

hey Gert-Jan,

Mooi verslasgen joh !!
    Geniet ervan

• 30 November 2010 - 09:01

Yvonne:

hahahaha ik moet wel lachen om je versierpogingen:) Geniet maar van het lekkere weer, hier ligt sneeuw en overdag vriest het brrrrrrr
    Veel plezier nog he, hadou war

• 30 November 2010 - 20:29

William:

Hey lange!! zie dat je je weer goed vermaakt.... Veel plezier nog en kom s een keer naar Rosmalen!!( ook daarvan mag je een verslag plaatsen als je wil) Hahahaha...

• 01 December 2010 - 09:33

Kit:

Hey GJ,
    Zo te lezen heb je een super vakantie! Fijn man. Geniet van de warmte, tis hier afzien.. -7 enzo... Ik wacht de foto's af...lijkt me heel indrukwekkend van de vulcanen en Pearl Harbor...
    Heb nog een geweldige tijd en ik lees het wel weer.
    Lfs Kit

• 01 December 2010 - 22:24

Alain En Leny Kokx:

Ha lange!!!
    Zo te lezen vermaak je je prima.
    Jij bent toch echt een vent met een mooi leven, nu nog een meid. Heb je er al een aan de haak geslagen die een beetje hier uit de buurt komt???
    Nog hele fijne dagen en kijk je een beetje uit. Volgende keer trekken ze jou uit de bus... That guy with that hamburger.... Hahaha
    Groetjes Alain en Leny

• 02 December 2010 - 12:26

Marieke:

Heej Lange

Leuk man, die verslagen. Vooral doorgaan!! Have fun!

• 02 December 2010 - 15:10

Hanneke:

Hawaii, ik kan er alleen maar van dromen........

• 02 December 2010 - 19:37

Piedie:

Lees het al weer,wij missen nie veel daar..